top of page
חיפוש
  • studiotalyuna

משפטים שילדים לקויי קשב היו רוצים להגיד לנו

עולמו הרגשי של ילד לקוי קשב מאוד פגיע. כל ילד תמיד רוצה שני דברים בקשר עם הוריו/ מחנכיו:

א. להיות ילד שגאים בו.  

ב. להצליח.

 זהו מסר בשם כל הילדים לקויי הקשב כלפי הוריהם/ מחנכיהם:

 1. בבקשה, דברו איתי ולא אלי.

 2. חשוב לי שכל המבוגרים החשובים לי  ידעו מה קורה איתי, ולמה כל כך קשה לי.

 3. תאמרו לי שאתם אוהבים אותי, למרות שאני יודע.

 4. חלקו איתי את מחשבותיכם לגבי, גם אני צריך לדעת כיצד אני נתפס בעיניכם.

 5. אל תחליפו שפה או תעצרו משפט בדיוק ברגע שהגעתי – זה מאוד פוגע!

 6. נמאס לי לשמוע את המשפט 'יש לך פוטנציאל אדיר ואתה לא מממש אותו'.

 7. זכרו, אני לא פגום שכלית, עצלן או טיפש, אלא לקוי קשב.

 8. תגידו לי גם כשאני עושה דברים נכון, לפעמים גם אני מתנהג כמו כל הילדים.

 9. בבקשה תעזרו לי! כי כבר אין לי כוח להעמיד פנים שאני לא רוצה.

 10. תראו לי בבקשה גם את הדברים שבהם אני טוב ולא רק את אלו שאני צריך לשנות.

 11. בבקשה, אל תשפטו אותי על מעשי. תבקרו את מעשי, אולם תקבלו אותי כפי שאני.

 12. נהגו בי בסבלנות, כי גם אם לוקח לי יותר זמן להבין, גם אני זקוק להרגיש את ההצלחה.

 13. אל תחפשו אצלי רק תוצאות, אתם תמיד אומרים שהדרך חשובה. לכן, אני מבקש שגם אתם תסתכלו על הדרך הארוכה והקשה שאני עובר בעבודה יומיומית.

 14. בבקשה, אל תנסו להבין אותי, כי גם אני לא תמיד מבין. לכן, דעו מה מציק לי ולא למה זה קורה.

 15. זכרו שאני תמיד ילד טוב, גם שאני עושה מעשים רעים (שגויים).

 16. בבקשה, תראו גם את התכונות הטובות שבי ביום-יום ולא רק אצל הרופא, כאשר אתם מכריזים בפניו- "הוא ילד טוב". בבקשה תראו לי שאתם באמת רואים את זה.

 17. פנו מזמנכם להקשיב לי, גם אם אני מדבר יותר מידי.

 18. אל תכעסו עלי שאני שוכח. זה לא בכוונה.

 19. בבקשה אל תכו אותי או תענישו אותי כשאני מתפרץ או מתפרע, גם אם אני זקוק למשמעת רבה יותר מילדים אחרים, חשוב לי לדעת שאני לא דחוי בעיניכם. די לי בתחושה שלי שאני גורם לכם לדחות אותי.

 20. אל תעליבו אותי על התפרצות כעס בנוכחות אחרים. די לי בבושה שגרמתי לעצמי.

 21. כאשר אני אומר "אני מצטער", אני מתכוון לכך, גם כאשר אותו דבר קורה הרבה.

 22. תמיד תזכרו, שאני אוהב אתכם כי אתם עומדים לצידי ומדריכים אותי בעולם מבולבל ומפחיד.

27 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

כיצד להתכונן לקראת העבודה עם החניכים בחופשות

החופש בפתח ויחד איתו ההתרגשות, הציפיות והחששות. להבדיל מהשגרה המוכרת והשעות הברורות, החופש דורש מאתנו התמודדות עם חניכים ברמה ובאינטנסיביות שלרוב אנו לא מגיעים אליה. כמובן שיש לזכור כי גם לחניכים זה ל

כלים בניהול זמן

מה זה בעצם ניהול זמן? היכולת להשיג בזמן נתון יעדים ומטרות בצורה מאוזנת ואפקטיבית עם מינימום STRESS. גנבי הזמן חיצוניים: הפרעות, המתנה לתשובות, בעיות בתקשורת, ציוד לקוי, שינויים בלוחות זמנים, דרישות לא

כלי העבודה של המדריך

כלי העבודה של המדריך אמפטיה הקשבה לאחר (ילד / הורה / חבר צוות), להבין אותו, לנסות ולהרגיש כיצד הוא מרגיש, לקבל אותו מבלי לשפוט אותו, לאהוב אותו, להכיל אותו. גבולות -  עימות הצבת גבולות, הנחייה, הבהרת

bottom of page