top of page
חיפוש
  • studiotalyuna

שיווק חינוכי - יש חיה כזו?

מה זה שיווק?

פעילות עסקית וחברתית שבמסגרתה עוסק האדם בקידום המכירות של מוצריו או שירותיו. הפעילות השיווקית כוללת זיהוי לקוחות, הבנת צרכיהם ורצונותיהם. מציאת הדרך האפקטיבית והיעילה ביותר כדי להגיע לרווחיות. שיווק הינו תהליך מתמשך שמתקיים כל השנה.  הוא כולל מיצוב, מיתוג, תדמית, שלבים במתן השירות, בדיקת שביעות רצון הלקוחות מחיר המוצרים או השירותים, ותמהיל רחב של דברים נוספים.


איך בכלל מתחילים?

באיזה תחום אנו עוסקים?מיהם הלקוחות שלנו?  הגדרת צרכנים. על אילו צרכים אנו מנסים לענות?  הגדרת צרכים. באילו פלחי שוק ברצוננו להתמקד? שוק מטרה. מיהם המתחרים שלנו? זיהוי מתחרים. אילו יתרונות תחרותיים אנו מציעים לשוק המטרה שלנו? מיצוב השוק.

מה אני מוכר?

לפני רכישת מוצר או שירות יבחן הלקוח את הערך שהוא יקבל תמורת רכישת המוצר על סמך הפרמטרים הבאים:

ערך המוצר ו/או השירותים ערך תדמית של המוצר העלות הכספית עלות הזמן עלות האנרגיה

הלקוח יקנה את המוצר ממי שהוא תופס כמציע את הערך הגבוה ביותר עבורו!

מה משותף למקדונלד'ס, קוקה קולה, נייקי ו....לכם?

אף מוצר צריכה, מוצלח ככל שיהיה, לא ישרוד לאורך זמן אם לא ידאג לשמר את מעמדו ולחזקו באמצעים שיווקיים.

כך גם אתם, בתור רכזים ומדריכים, חרוצים וטובים ככל שתהיו- חשוב שתדאגו שידעו מזה!

"אנחנו בהתנהגותנו מעצבים את ההתנהגות של אחרים כלפינו"

בואו ננפץ קצת מיתוסים מתקופת המנדט...

אין על צניעות: נכון, אבל גם אין מה להסתיר..

העבודה תדבר בעד עצמה: אולי. אבל הערכה חיובית לא תבוא מעצמה...

למה שאני אתפאר? בטוח יהיו כאלה שיעשו זאת בשבילי: ומי אלה בדיוק...? זה נהדר כשמישהו אומר עליכם משהו טוב... אבל אל תבנו על זה כתחליף למה שעליכם לעשות. אין אדם שיפעל למען האינטרס   שלכם באותו הלהט שאתם תפעלו.

כיצד נשווק את עצמנו?

אילו אמצעים עצמיים, תנועתיים יישוביים, מועצתיים, עומדים לרשותנו???

שיווק יעיל וממוקד לא חייב לעלות כסף!

עולם הפרסום והשיווק עבר מהפכה בשנים האחרונות, כיום חלק מאמצעי הפרסום זולים ואף חינמיים, נגישים, קלים לתפעול והכי חשוב עובדים!!!

לספר! לספר! לספר! עד שכולם ידעו

למי לספר? למדריכים, לחניכים, להורים, למורים לשכנים, לעובדי מועצה, למזכירות.

איפה לספר? בפגישות עבודה, בפעילות של הנוער, בחלוקת דפי מידע להורים, בקבוצה בפייסבוק, במיילים, בטלפון, באמצע הרחוב.

מה לספר? פעילות שאתם מכינים או שכבר ביצעתם, הייתה פעולה מוצלחת עם החניכים? היה ערב מעניין במיוחד? הדרכה  מפתיעה? טיול שווה בטירוף פרויקטים מעניינים שאתם רוצים לשתף בהם אנשים מיוחדים, לספר על עצמכם, לספר על הצלחות של הקבוצה, לספר על קשיים ועוד ועוד..

איך לספר? תמונות, המלצות של חניכים, כתיבת סיכומי פעילויות, בפעילות עתידית – ניתן לעשות טיזיניג, לפרגן לאנשים שעזרו, לתת ציוני שבח לחניכים מצטיינים ועוד ועוד.. לערוך פעילות משותפת עם ההורים, להזמין רכזים ואנשי מפתח לפעילויות מיוחדות.


מה זה מיתוג? ומה בדיוק צריך למתג?

מותג, הינה מילת הלחם של מוצר + תג.

דהיינו מוצר עם "תווית", טיקט, זהות ברורה והגדרת "מדף": ערכים, שימושים, תפישות, רגשות, חוויות, מיקוד, בידול, מיצוב. טעם, ריח... 

מהם הערכים הבסיסיים של מותג מנצח?

פשטות (ברור וקל להבנה)שונות (אחר, מבודל, זכיר)אמינות (איכותי)נחשקות (רגשי) ערך (תועלת) מזוהה (זהות ברורה וחדה) ממוקד (מיקוד בהיר ורלוונטי) מבודל (יתרון תחרותי)

ממוצב (ערך תדמיתי)


לסיכום:

כדאי ואפשר לשווק חינוך, הרי בסך הכל יש לו תחרות קשה עם הטלוויזיה, המחשב והשעמום. אם חשוב לנו להגיע לילדים ולנוער, ולהראות להם שאצלנו מעניין לא פחות, אז אפשר בהחלט להשתמש בכלים שיגרמו להם להגיע.

75 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

כיצד להתכונן לקראת העבודה עם החניכים בחופשות

החופש בפתח ויחד איתו ההתרגשות, הציפיות והחששות. להבדיל מהשגרה המוכרת והשעות הברורות, החופש דורש מאתנו התמודדות עם חניכים ברמה ובאינטנסיביות שלרוב אנו לא מגיעים אליה. כמובן שיש לזכור כי גם לחניכים זה ל

כלים בניהול זמן

מה זה בעצם ניהול זמן? היכולת להשיג בזמן נתון יעדים ומטרות בצורה מאוזנת ואפקטיבית עם מינימום STRESS. גנבי הזמן חיצוניים: הפרעות, המתנה לתשובות, בעיות בתקשורת, ציוד לקוי, שינויים בלוחות זמנים, דרישות לא

כלי העבודה של המדריך

כלי העבודה של המדריך אמפטיה הקשבה לאחר (ילד / הורה / חבר צוות), להבין אותו, לנסות ולהרגיש כיצד הוא מרגיש, לקבל אותו מבלי לשפוט אותו, לאהוב אותו, להכיל אותו. גבולות -  עימות הצבת גבולות, הנחייה, הבהרת

bottom of page