התוכן העיקרי

הודעת התראה

הנחיית קבוצות הורים והרצאות בנושא גיל ההתבגרות

סמכות, משמעת וגבולות

מדריכים רבים מתמודדים עם השאלה כיצד לשמור על סמכות מול מתבגרים ברמה היום יומית.

ברור להם כי עליהם להיות סמכותיים מול הילדים על מנת לחנך אותם ולאפשר להם להתעצב.

הדילמה המרכזית היא איך להפעיל סמכות מצד אחד ומצד שני לא לדכא אותם או ליצור אווירה שלילית ביניהם. 

בסדנה זו נעלה דילמות יומיומיות ונלמד כיצד מייצרים משמעת וגבולות באווירה טובה, איך מפרקים התנגדויות וגורמים לשיתוף פעולה טוב יותר עם החניכים.

כיצד לעבוד עם ילדים עם לקוות קשב וריכוז

'בכל קושי נמצאת ההזדמנות'  - אלברט איינשטיין.

הפרעת קשב היא תופעה שכיחה המוערכת בכ-5%-10% מהאוכלוסייה‏. היא מתפתחת במשך חמש השנים הראשונות לחיים ואינה דועכת בגיל מסוים. הפרעת קשב באה לידי ביטוי בתחומים רבים בלימודים, בהתארגנות, ביחסים הבינאישיים, במשחק  ועוד. לקות קשב היא אכן לקות הדורשת התמודדות יומיומית, אך שכרה בצדהבסדנה נכיר את התופעה של הלקות, נלמד מה המאפיינים בכל גיל וגיל, נדבר כיצד היא משפיעה על התא המשפחתי ונציע דרכי התמודדות וכלים שיסייעו להורים להתמודדות עמה.

סדנת אלימות ברשת

תקשורת ההמונים ובתוכה רשת האינטרנט התפתחה מאוד בעשור האחרון והביאה עמה אפשרויות רבות כמו גם סיכונים.
לאחרונה אנחנו נתקלים יותר ויותר בתופעות של אלימות ברשת, בווטסאפ ובשאר תוכנות המסרים.

הבריונות אותה אנו מכירים במרחב הציבורי עוברת לרשת ומקבלת מכפיל כוח משמעותי בדמות חשיפה לציבור הרחב שצופה בהתעללות.

בסדנה נלמד כיצד להתמודד עם בריונות באשר היא, לצמצם את תופעת ה"שימינג"- הוצאת לשון הרע ברשתות החברתיות. נתנסה בעצמנו בכלים לאיתור וטיפול ונשיג כלים חדשים למטרות אלו.

להסתכל לפחד בעיניים - סדנה להתמודדות עם מצבי לחץ וחוסן אישי.

האירועים הביטחוניים האחרונים בארץ זוכים לחשיפה מרובה בתקשורת על כל סוגיה, כמו גם ברשתות החברתיות ובווטסאפ.  הצפת המידע המורכב והגרפי נותן אותותיו באופן מובהק בקרב ילדים ומתבגרים אצלם אנו עדים לעלייה משמעותית בתסמיני הפרעות לחץ, חרדות ופחדים שונים.
תסמינים אלו לעתים באים לידי ביטוי בעת האירועים ולעתים גם צפים ועולים זמן רב אחרי שהשקט היחסי חזר

אירועים טראומטיים מהווים מצע נוח להתפתחות של הפרעות חרדה אצל ילדים ומתבגרים הבאים לידי ביטוי בפחדים שונים: פחד לצאת מהבית, פחד להיפרד מההורים או חרדה מוכללת. כיצד מזהים אותם? כיצד מומלץ לנהוג
?

מטרות הסדנה:

ü      ללמוד כיצד להתייחס לפחד וחרדה כתופעה נורמלית ובריאה.

ü      לרכוש כלים להתמודדות עם מצבי חירום, חרדה ולחץ.

ü      לאוורר תחושות קשות ולהסתכל עליהם מזווית של עוצמה וכח.

ü      להפוך את הפחד לאנרגיה של עשייה חיובית.

במהלך הסדנה ילמדו ויתנסו המשתתפים בכלים:

v      צמצום מצבי לחץ וחרדה.

v      טעויות חשיבה- כיצד לחשוב אחרת.

v      טכניקות הרגעה פיזיות.

v      כלים לסיוע לאחר בזמן דחק.

v      עזרה ראשונה נפשית- מה העקרונות וכיצד ניתן להגיש.

 

מי מחנך את הנוער בנושא מין ומיניות?

מקרי האלימות המינית בקרב בני נוער ופניות למרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית הולך וגדל מדי שנה.

התמונה שמתבהרת לנגד הורים רבים היא שבני הנוער כמעט ואינם משוחחים על מיניות ופגיעה מינית עם אדם מבוגר כלשהו (הורים, מורים, גורמים מקצועיים...).

רבים מבני הנוער מדווחים כי חבריהם צופים בסרטים פורנוגראפיים או גולשים באתרים בעלי תכנים פורנוגראפיים.

ואם לא די בכך, כ-1/3 מהם מדווחים שהם נתקלו בסרטונים אינטימיים שהפיצו בני גילם.

חמור מכך,  בני הנוער נחשפים למקרים של פגיעה מינית נותרים ללא מענה וללא סיוע שיאפשרו להם להתמודד עם הפגיעה ואף לעצור אותה.

אז מה ניתן לעשות בכל זאת? מהו תפקיד ההורה בחינוך המיני? כיצד ניתן לעודד את הנער/ה לשיח בנושא?

 

ואילו כלים אנחנו יכולים לתת להם כדי להתמודד עם התופעות הללו?